Wednesday 4 May 2011

percintaan kami.. ecece..~

hehe.. tetibe smlm dok chatting membe lame ms kt uitm dungun.. dok story mori ni.. leh lak tercite psl zmn remaja.. zmn berchenta dan ofkos  zmn la..

my frenz tu br ja kawen bln mac itu ari.. dh lama gak x jmpe die.. ape lg nk bersms.. sbb msg2 pas blaja dh bwk haluan msg2.. kitorg kenal ms mggu orientasi.. dok sebilik.. dr citu la kitorg rapat...

so dok la sembang tanya kabar msg2.. kuar la part cm mane kenal hasben msg2 la kn.. tu haruslah soklan wajib ditnya.. dh name nye nyembang di alam maya..  tnye je la sume.. :P

rupe2 cite kitorg hampir sama.. di mana perkenalan tu bermula di frenster.. ms tu frenster ngn myspace je yg femes.. fesbuk x glemer mane lg ..frenster tu pn xde enhancement cm skang.. leh leave testi n email je pn.. xcanggih lgsg time tu..

cik xde la korek cite die. cume tau die pn melalui frenster.. same mcm sy la.. tu point die sbnrnye.. mukadimah pnjg kottt.. haha..

baeklah.. kita mulakan cite skang.. 

kisah ini berlaku pd thn feb 2009.. ms tu cik single (rase2nye la..haha). so ari2 keje melayan frenster ngn ym dok chatting.. blk dr keje 2 bnde tu la dok buat smpai tgh2 mlm.. sunyi la katakan.. bf yg konsisten xde time tu.. so melayan perasaan la..

then ade ade 1 ari tu.. ade la org anta email kut frenster tu.. ayat die. "mcm kenal je..".. ceh pendek cm tu je.. so aku pn bukak la profile die.. sbb die tulis dr kb..klate.. kut2 la kwn2 skolah dulu.. siap tgk 1 1 kut gmbr die.. lam ati "nape aku x kenal pn die nih..kwn skolah ke.. uitm ke..??"..

so aku pn reply la blk.. " kenal ke? penah jmpe kt mane? ".. <--wah aku igt lg la.. walaupn dh lame berlalu.. ahaha..dasat2..

tp aku igt mlm tu jgak die reply.. pastu aku x igt dh la ape die reply....rupenye2 die online gak la.. so die mnta ym aku.. aku pn ntah la.. nk dikatakn jodoh kut.. terus bg ym aku..

so kitorg pn chatting la..agaknya die mls nk menaip die pn trus kol pakai ym tu.. aku ni dh la ms tu dh layu.. nk tdo dh kut..dh nk kul 1 pg.. ms 1st die kol tu aku x angkt.. suara xde kut.. sbnrnye aku dh terlelap.. mgkin sbb aku x reply ym die tu yg die kol.. haha..

haruslah suara serak kut.. malu la sy!.. pastu die kol lg.. so br la angkat.. suara mmg xyah cite la.. kedengaran suara yg br bgn tdo.. haha.. scary dowhh.. malu lg..

cover baik pnye suara.. tp die dpt agak.. so mengaku je la.. ms tu 1st time la dgr suara die.. wahhh.. biase je pn (haha.. sggh egois..xnk ngaku dh terpikat)..

so kitaorg ckp kejap je la.. sbb aku cm segan nk ckp dpn lappy.. rase cm x btl.. haha.. tp mamat ni mmg berani la.. trus mnta no phone.. haishhh.. nk bg x..nk bg x.. dok berkira2.. br chatting skali kut.. 

tp aku pn ms tu pk2.. ape salahnya dak.. trus la bg.. so cheap!  yelah.. aku bf pn xde.. so xde salahnya pn.. kalo die lelaki x baik.. then menganggu idup ku pastu.. maka aku tukar je la no phone.. ms tu la aku pk..  haha


so dr situ la bermula perkenalan singkat kami..then dlm a month later.. kami dh berkapel.. haha.. 

pas sbln br ajak jmpe.. blind date.. mmg scary.. tp dr mata turun ke hati.. pas jumpe die tu la hati aku terbuka utk berchenta blk.. then nmpk die pn agak sweet (di mataku.. ^_^) xsalah bg die peluang kn..

bercinta la kami lbh kurang sethn.. agak penyabar orgnya and sgt caring.. siapa x jatuh cinta beb.. so aku decide utk melangkah lg setapak.. penat dh bercenta.. lg pn msg2 pn dh berkerjaya.. jd xde mslh.. die pn dh penah jmpe my family.. jd mummy pn ckp.. suh mak die dtg mnta kalo btl2 nk (greenlight tuh)*.. 


maka termetrai la cinta kami.. xsmpai sethn pn kami dh berkira2 merancang alam perkahwinan.. alhamdulillah.. ALLAH permudahkn segala urusan kami.. 


maka 26 Jun pihak lelaki hantar rombongan merisik.. aku x bertunang pn.. sbb leceh.. then trus pihak perempuan menetapkn tarikh pernikahan 20.10.2010..
dan secara sah dan rasminya aku sudah bergelar isteri kpd en. mohd kamarul izani.. alhamdulillah..




* dulu aku penah bwk blk beberapa kwn laki jmpe ngn my family.. tp kebykknnya mummy reject.. tp yg ni mummy cm senang.. mgkin ore kelate kut. then jarak umah kami x smpai 10km pn.. haha.. 


xpenah aku sangka aku akan kawen ngn ore klate..dkat plak tu.. itu la jodoh.. siapa yg tahu.. ^__^



No comments:

Post a Comment