Monday 21 March 2011

beli blah

setelah berhempas pulas bekeje ptg selama 4 ari.. maka cuti la ari ni sari.. xpe la..bg aku berbaloi cuti ari isnin.. sbb biase jln jem gler kalo isnin nih.. tu kt umah aku la. xtau la.. asal isnin je jem die lain mcm.. haishh..

so spt biase la.. encik suami dh ke kantor.. isteri die dok umah aje lah.. ade jgak die tnye nk ke mane ari ni..tp xrase la plak keluar dikala kewangan x mengizinkn ni.. haha.. nnt nk beli blah semput jek.. xmenarik la.. jd harus la aku dok umah.. jd isteri yg baekk..hehehe..

sambil dok tgk tv ni.. teringat plak brg2 dapo dh byk sold out.. haha.. name je dok 2 org.. brg2 laju jek abes... suka msk la katakan.. (ye ke?) haha.. dok pk2 brg yg nk bli ni haruslah sediakn pena dan kertas.. kalo x.. alamatnye pegi sopping without list.. akan ade la brg2 yg tdk menjd keperluan bahkn menjd pembaziran.. cm biase aku bt ms bujang2 dlu.. bli bnde x patut.. sigh~

skang ni kne lebey berhati2 dlm pembelian.. nk jd isteri yg bijak berbelanja la katakan.. ewahhh.. jd list tu penting walaupn lam list tulis 10 brg time byr jd 15 brg.. tu harus la kan.. hahaha..

kdg2 encik suami pn pening.. tp die x larang plak.. jd isteri die ape lg.. amek tu sket.. ni sket. last2 out of list dan sudah tentu out of budget.. ngeh2.. aku pn terpk jgak mmg sume pmpuan mcm tu aku jerk.. kalo tgk mak aku pn mcm tu jgak.. smpai abah slalu geleng paler.. siap ckp " mak awk ni kn.. lain die nk bli. lain die amek.. bende yg die nk bli x amek pn lg.. nk tggu jmpe brg die tu.. ade dkt 10 brg lain dh die amek.".. haha.. mak borek anak rintik la ni kut..

aku dh listkn 17 brg... dh pasti kalo bli nnt sah2 lebih dr tuh.. tabiat.




No comments:

Post a Comment